Munkám gyermekekkel és serdülőkkel
Első alkalommal a gyermek szüleivel folytatok konzultációt a kezelendő problémák, és a közös terápiás cél meghatározása céljából, amelyet a gyermek fejlődéstörténetének részletes átbeszélése követ. Mindez lehetőséget nyújt arra, hogy közösen átgondoljuk az összes olyan pszichés terhelő tényezőt, amely a gyermek tüneteinek, problémáinak a hátterében állhat. A gyermekek legjobb ismerői mindig saját szüleik, illetve ők azok, akik a legnagyobb hatást gyakorolják az utódokra, ezért nagyon fontos az, hogy ők miként vélekednek a gyermekről, illetve hogy milyen szülői eszközökkel tudják elősegíteni a változást.
Ezek után a gyerekkel - lehetőleg kétszemélyes helyzetben - az úgynevezett pszichodiagnosztikus szakasz veszi kezdetét, amely általában 4-5 alkalomból áll. Célja a sikeres együttműködéshez elengedhetetlen, a gyermeknek biztonságos légkört nyújtó terápiás kapcsolat kialakítása, és a szükséges pszichológiai felmérések elvégzése (pl.: játéktevékenység megfigyelése, rajztesztek, projektív tesztek, stb.). Mindezek után ismét szülőkonzultációra kerítünk sort, ahol közösen tudjuk meghatározni a további együttműködés kereteit és módját. Ha folytatásra kerül sor, a szülőkkel való rendszeres konzultáció szintén részét képezi a folyamatnak, legalábbis serdülőkornál fiatalabb gyerekek esetében biztosan.
A következő esetekben fordulhat hozzám gyermekével:
- alvászavarok
- dühkitörések, agresszív viselkedés
- lelki eredetű testi tünetek, pszichoszomatikus problémák
- szorongásos tünetek (éjszakai ágybavizelés, körömrágás, tic reakciók, szótlanság, stb.)
- iskolai magatartászavarok
- szülő-gyermek kommunikációs problémák
- testvérféltékenység
- veszteségek feldolgozása, gyászmunka
- magatartási, beilleszkedési problémák
- serdülőkori motiválatlanság, kamaszkori depresszió
- serdülőkori krízishelyzetek
- (már lezárult) válás feldolgozása
- óvoda és iskolafóbia
- túlzott videójátékozás
- mozaikcsaládokba való beilleszkedés
- nevelési kérdések